Direktør for innovasjon og forretningsutvikling i Nettavisen
Pål Nisja-Wilhelmsen er direktør for innovasjon og forretningsutvikling i Nettavisen, som er en del av Amedia.
Han er utdannet økonom og markeds fører fra Handelshøyskolen BI, og har jobbet i Nettavisen siden 1998. I Nettavisen har han ansvaret for utviklingen av nye strategiske områder.
Tidligere har han vært redaksjonssekretær og markedskonsulent i Gyldendal Norsk Forlag, tekstforfatter i reklamebyrå, journalist, gründer og politiker. Han er en mye brukt foredragsholder.
Pål Nisja-Wilhelmsen er forfatteren bak bøkene Praktisk Innholdsmarkedsføring og Små og store data, Gyldendal Norsk Forlag.
Praktisk innholdsmarkedsføring er en lettlest og oversiktlig innføring i fenomenet som på engelsk kalles content marketing, med fokus på praktiske tips og metoder for dagens markedsførere. Boken forklarer innholdsmarkedsføring ut fra et tradisjonelt faglig ståsted – som en merkevarebyggende aktivitet.
Boken Små og store data, er skrevet for ledere, prosjektansvarlige og dem som trenger en konsis innføring i de viktigste begrepene og temaene innen digitalisering – så som stordata, kunstig intelligens og robotisering.
(Gyldendal Norsk Forlag AS)
(Portrettfoto: Paul Weaver/Nabilder.no)
Innhold kan selge, inspirere og engasjere. Det har likevel lite å si om det ikke også langsiktig bygger merkevaren.